Lite om helgen...

För alla intresserade:
I fredags tog jag, Rickard och våran vän Alex båten från Grissel till Åland. Eftersom Rickard körde började jag och Alex dricka på båten... Passade på att handla på taxfreen också. Fick med oss en låda öl, en låda cider, lakritsshot, "simens"shot och en snusstock, väl spenderade pengar alltså ;P
Väl framme på Åland (man landar i Käringsund tror jag...) fördrev jag och Alex tiden med att dricka, Rickard körde. Vårat hotell låg nämligen i Mariehamn, ca 3 (tror jag..) mil från Eckerö. Neej! Vänta, haha i Eckerö landar ju båten! :D *smart*
Hur som haver. På hotellet kunde Rickard också börja dricka och efter några shots var vi redo för att göra stan.
Vi gick först till ett ställe som hette Dinos där vi hade fått höra att ett band skulle spela. När vi kom dit var det bara massa hårdrockare! Haha, men men rund under fötterna som jag var började jag snacka med folk. Vi frågade vart man skulle gå sen och tydligen så var det ett jäkla drag på ett hotell längre ner på gatan, och om det var drag?! Haha, det var så jääävla kul!! :D Drack nyponshots (my good, det var det godaste jag någonsin druckit!) och dansade hela natten. Vid 3 halv 4 började vi dra oss tillbaka till vårat hotell. Jag hade fått i mig mer alkohol än jag klarar av och spydde fram till klockan sex på morgonen, sen somnade jag.
Klockan halv 10 (finsk tid) ringde Alexanders klocka och då var vi tvugna att vakna, behöver jag berätta att jag var halvt död? "/  - I alla fall... Vi käkade frulle och gick sen till Mariepark där Alex skulle spela poker (han hade vunnit en plats i nån turnering) Jag och Rickard satt där ett tag och kollade när han spelade sen gick vi och käkade pizza. Efter lunchen sov vi ett tag och sen åkte vi till en golfbana och för första gången i mitt 20 åriga liv skulle jag alltså spela lång golf. Shit pommes, det gick skitdåligt! Haha, trodde jag skulle vara värsta naturbegåvningen, men icke.
Jaja, vi blev inte långvariga där. Klockan 5 åkte vi och mötte upp Alex och käkade middag med honom sen var han tvungen att gå tillbaka och spela. Jag och Rickard gick till hotellet och duschade sen gick vi till Mariepark och kollade när dom spelade poker (jag kollade på melodifestivalen där också, tyckte det var intressantare!). Av 130 spelare kom Alex på 11:e plats, inte illa pinkat måste jag säga! Kan ju också tillägga att han ska spela poker SM i veckan :)
Hur som helst så blev lördagen ganska lugn för min del, skulle ju köra hem dagen efter.
Sen finns det väl inte så mycket mer att berätta om helgen. Jävligt kul har jag haft i alla fall!

Nu ska jag laga mat. Ses&Hörs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0